domain

מהו שם מתחם? (דומיין)

domain – "דומיין" או בעברית נכונה "שם מתחם" הוא שם ייחודי של כתובת אתר האינטרנט ועליו להבדיל משאר האתרים הנמצאים ברשת. שמם הכולל של אתרי האינטרנט הזמינים לציבור הוא World Wide Web (רשת כלל-עולמית) ה – WWW שאנו מכירים שמופיע לפני שם המתחם של אתרי האינטרנט ולאחריו תופיע הסיומת. הסיומת בישראל היא – co.il.

הדומיין שנקנה ונבחר לאתרינו לרוב מזדהה עם תוכן האתר או שם העסק/חברה/שם פרטי ועוד…ולרוב יהיה כתובת בשפה אנגלית.
לדוגמא – www.web-yourself.co.il זוהי כתובת אתרינו המזוהה עם שם העסק.

בשנים האחרונות כבר ניתן לרכוש דומיין בעברית. לדוגמא: www.וואב-יורסלף.co.il

כאשר אנו רושמים domain, זה נעשה על ידי ארגון האינטרנט העולמי, ICANN, וגופים המורשים לכך מטעמו. בישראל הגוף היחיד הרשאי לרשום שמות תחום הוא איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC), המקצה שמות תחת הסיומת il… סיומות נוספות לdomain הם: COM,GOV,ORG,BIZ,NET ועוד…

סיומות אפשריות נוספות מוכרות גם הם סיומות של מדינות כמו US – סיומת של ארצות הברית, UK – סיומת של מדינת בריטניה, RU – סיומת של רוסיה וכו'…
לדומיין יש משמעות רבה, הדומיין למעשה הוא הכתובת שהלקוח מגיע אליה כאשר הוא מחפש אותנו בגוגל, או נכנס דרך קישור שפרסמתם בפייסבוק או בעיתונות/כרטיס ביקור.
על הדומיין להיות קליט,פשוט זכיר, ואינטואיטי – רצוי לא ארוך מידיי כך הלקוחות שלך ימצאו אותך בקלות רבה יותר. לדומיינים קליטים ומבוקשים במיוחד יש ערך רב. היה מי ששילם 7.5 מיליון דולר תמורת דומיין הנקרא: business.com
לדומיין יש השפעה גדולה על המיקום בגוגל אבל לא רק. לדוגא לקוחה שלנו שרכשנו עבורה דומיין TRX.CO.IL מופיעה בפסגת המקומות הראשונים בגוגל ישראל תחת המילת חיפוש TRX.
וכן הדומיין שלה בארץ שווה כמה אלפי שקלים וככל שהזמן עובר יכול להיות שהוא שווה עוד יותר. זה הרבה עניין של מזל, כאשר יוצא סטרטאפ חדיש שמגיע לארץ ויש לפתוח עבורו אתר כדי לשווק אותו כדאי לבדוק האם הדומיין שלו
פנוי מכיוון שהיום הרבה דומיינים שהיינו רוצים עבור העסק שלנו תפוסים. הדומיין הוא לא ניצחי. כאשר רוכשים דומיין הרישיון לדומיין נקנה לפי שנים. לכל דומיין יש תאריך תפוגה ובתאריך הזה ניתן לרכוש את הדומיין במידה והרישיון שימוש בו לא חודש בזמן.
ניתן לגלות למי שיך הדומיין גם אם הדומיין עצמו לא פעיל.במידה ופתחתם עסק חדש – אם יש לכם שם יחודי כדאי לכם לרכוש אותו לפני שמישהו אחר ימהר לרכוש.

החל משנת 2013 ארגון האינטרנט העולמי (ICANN) צפוי להשיק מעל ל- 1000 סיומות אינטרנט חדשות. – חלקן כעת כבר זמינות לרכישה.
לאחרונה מרחב שמות הדומיין מתרחב בצורה אדירה. עתידות להתווסף סיומות רבות לפי נושאים שונים. אשר מאפשרות לבחור שמות דומיין בסיומות אטרקטיביות, זכירות ואינטואיטיביות, המתאימות לאופי האתר או העסק שלך. מהלך זה ישנה את הדרך שבה מוצאים מידע ברשת.
לדוגמא קטנה מן הסיומות החדשות:

.shop
.sport
.bike
.cab
.camera
.clothing
.gallery
.guru
.land
.menu
.singles
.tips

ועוד רבים אחרים.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה סטודיו web yourself – סטודיו לבניית אתרי אינטרנט, מזמין אתכם ליצור עימנו קשר בכדי שנלווה אתכם מתחילת הדרך בבנית האתר שלכם, ובחירת שם הדומיין הנכון והמתאים לעסק שלכם.