מיתוג ובידול עסקים

בואו נדבר על בידול, למה זה כ"כ חשוב בעולם שבו התחרות כה גדולה.
למה בעצם חשוב להיות ייחודי ושונה?
לפעמים המוצר שאתם רוצים למכור יהיה זהה לחלוטין למוצר שהמתחרה שלכם ימכור ( לדוגמא עסק שמוכר מכשירים סלולריים בעצם למתחרה שלו יש את אותם הדגמים )
אז איפה היחודיות של העסק שלכם מתבטאת למעשה? קודם כל – בשירות, בנוסף גם בחווית הלקוח שזה יכול להיות האווירה בחנות, הנוחות, המקצוענות והידע שיש לכם ועוד…
יש המון דרכים לבטא את הבידול אחת מהם היא גם דרך מיתוג, דרך תחושות שתעבירו ללקוח
אם הלקוח יצא ממכם עם שקית ממותגת, או הצעת מחיר כתובה על מסמך ממותג, כרטיס ביקור עם הטלפון האישי שלכם שבתום השיחה תאמרו לו שאתם זמינים לכל שאלה בנייד  וואטספאט לשירותו  הוא כבר מרגיש יותר טוב ובטוח וכמובן מרגיש את הרצינות של העסק שלכם. הוא מרגיש בעצם שהוא עומד מול גוף שיש לו בית, שיש אבא ואמא ואתם כאן לשירותו.
כאשר לקוח מגיע אלינו לסטודיו על מנת למתג את העסק ולעצב עבורו לוגו ושפה גרפית – קודם  חשוב לנו להקשיב ללקוח, לשמוע את רצונותיו, לייעץ ולהכווין ולעשות בריף מולו לפני שמתחילים לעבוד – גם אחרי שהוא הולך ואנחנו מתחילים בעבודת המיתוג – היא לא נעשית לפני מחקר – אנחנו נחקור ונלמד את המתחרים הסובבים של הלקוח שלנו, גם אם הוא חושב שהוא מכיר את כולם, נסתכל רחוק יותר ברמה ארצית או עולמית על עסקים דומים שנותנים את אותו השירות או המוצר.
כל זאת על מנת ליצור בידול כבר בתהליך המיתוג, זה מתבטא בכך שאם יש צבעוניות
מסויימת למתחרה לעולם לא נבחר באותה צבעוניות ללקוח שלנו – המטרה ליצור הבדלה ושוני
ויצירת זהות ייחודית כך שקהל הלקוחות שלו  יכירו ויזהו לפי השפה הגרפית והצבעוניות, לדוגמא לקוח שיש לו דוכן שייקים בריאים רוצה לוגו ירוק ( כיוון שידוע שירוק משדר בריאות )
וממש קרוב אליו באותו האיזור יש דוכן שייקים של "REBAR" מותג ארצי גדול ומוכר – כאנשי מקצוע נחליט שלעולם לא נבחר צבעוניות דומה – ההפך הוא הנכון ניצור לבעל הדוכן שייקים
צבעוניות אחרת וייחודית וננסה להביע את נושא הבריאות בדרך ייחודית זה האתגר שלנו בתור מעצבים שמפצחים את הנוסחה למיתוג טוב ונכון לכל לקוח כמו כן אין זה אומר שאסור לנו כמעצבים להשתמש בגוון הירוק במיתוג – אבל אפשר ליצור צבעוניות יחודית בשילוב הצבע הירוק (שמשדר בריאות) בגווניו השונים ושילובים יחודיים עם צבעים וצורות שיתנו תכונות אופי שונות משל המותג המתחרה.

תנסו לחשוב בעצכם על חברות גדולות שעשו זאת – כמו חברות הסלולר
מה הצבעוניות שלהם? סלקום סגול, פלאפון כחול, הוט מובייל אדום, ופרטנר טורקיז… (בעבר היו גם מירס ירוק) כל אחת מהחברות הכי גדולות בארץ בידלה את עצמה מהמתחרות שלה. אז אם החברות הכי גדולות מתנהגות כך זאת סיבה טובה להאמין שזה כנראה נכון. אל תנסו להיות דומים למתחרה שלכם, תהיו שונים, תהיו יחודיים, ותבנו סביבכם שפה שהיא אמירה, המיתוג הוא רק כלי ורק חלק קטן.

רוצים למתג את העסק שלכם כמוביל בתחומו?
מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו כבר נדאג לפצח ולעצב עבורכם לוגו ושפה גרפית יחודית, כי אין שני לרושם ראשוני.

הסטודיו שלנו ממוקם בגליל ומספק שירותי קרייאיטיב ברמה ארצית.