ux_d

על חווית משתמש

הפוסט הזה מוקדש לזכרו של סטיב ג'ובס.

במאמרנו הקודם התיחסנו ל-"איפיון ממשק משתמש" – ui המתייחס לעיצוב, ארכיטקטורת המידע, אסטרטגיה, שיווק וטכנולוגיה.
וכעת אנו רוצים לדבר גם על User Experience או בקיצור – ux, חווית המשתמש:

"חווית משתמש" – הגדרה כללית:
חווית משתמש, היא החוויה אותה חש כל אחד מאיתנו כאשר יש אינטראקצייה עם ממשקים ומערכות כמו: אתרי אינטרנט, אפליקציה, תוכנות ועוד… (Human Computer Interaction).
המטרה של יצירת חווית המשתמש היא ליצור תחושות טובות ונעימות ולגרום למשתמש לרצות לחזור להשתמש בו שוב ושוב…

יצירת חווית משתמש בבניית אתרי אינטרנט/אפליקצייה היא ערך עליון ולא פחות חשוב לא פחות ממשק המשתמש, אך עליה להיות נכונה.
החוויה בעצם גורמת למשתמש לרצות להמשיך לחקור ולגלוש ולפעול באתר האינטרנט שלכם.
אפשר לבחון זאת באמצעות שאילת שאלות כמו:
במה שונה האתר שלך משאר האתרים של המתחרים?
למה בעצם אנו נוטים לזכור אפליקציות שעשו "באזזז"?
למה בעצם אנו חוזרים שוב ושוב לגלוש באתר מסוים המספק לי שירות מסוים כאשר ישנם עוד מתחרים רבים דומים לו?

התשובה המרכזית הברורה היא למעשה בגלל "חווית המשתמש" ו"ממשק המשתמש".

ציטוט מפי איש גדול שמעורר בסטודיו שלנו השראה רבה – סטיב ג'ובס:

steve_jobs

עשינו את הכפתורים על המסך כל כך יפים שאתם תרצו ללקק אותם.

סטיב ג'ובס (מייסד חברת אפל), הוא אחד האנשים שתרמו להכרת והבנת משמעות המושג "חווית משתמש".
זה התחיל כאשר האג'נדה של סטיב ג'ובס הייתה להעביר חווית משתמש לשימוש במחשב "מקינטוש"

ומכן ניכר להבין שחווית המשתמש מתייחסת לחוויה האישית של כל אחד מאיתנו בשימוש באתר אינטרנט, תוכנה, אפליקציה.
או כל פלטפורמה טכנולוגית אחרת, החווית משתמש יוצרת אצלנו תחושות רגשיות ומעודדות אותנו לרצות להשתמש במוצר.

כאשר אצלנו בסטודיו web-yourself מדברים על חווית משתמש אנו בוחנים:
שימושיות, אמינות, חדשנות, שקיפות, נגישות, אסתטיות, נוחות, פשטות ויכולת התמצאות.

מתיי עושים איפיון חווית משתמשים?
איפיון לחווית משתמש זה לא דבר פשוט או זול, הוא צורך חקר של משתמשים (פרסונות) אשר מיועדים להשתמש באתר/אפליקצייה.
איפיון חווית משתמש היא פעולה לוגית ופסיכולוגית ובוחנת את המשתמשים השונים בעת שימוש.
אנו בוחנים את הפרסונות לפי פילוח מין, גיל, ומטרותיהם האפשרויות.

ככל שהפרוייקט הוא נרחב יותר ומתפצל למידע רב יותר ויותר, חובה ואף רצוי לעשות איפיון לממשק המשתמש ואיפיון לחווית המשתמש. חווית המשתמש היא טובה אך לא מתאימה לכל אתר, ויכולה להתנגש עם רצונות ומטרות שונות. "חווית המשתמש" לא תעבוד בכל מצב, אנו כבני אדם שונים אחד מן השני וחושבים אחרת אחד מן השני, מתנהגים אחרת אחד מן השני מה שטוב לנו לא בהכרח טוב ומתאים לאחר. לא נוכל לצפות התנהגות מסויימת בחווית הגלישה של כל אדם שישתמש באתר, בנוסף לא נוכל לחוות את אותה חווית המשתמש שאנו חווים בפלטפורמות שונות ומשתנות, חווית המשתמש שלנו ממכשיר מסוים שונה מחווית גלישה ממכשיר אחר. (גלישה ממחשב רגיל וגלישה מסלולר).

ציטוט אחרון של סטיב למאמר זה:

steve_jobs3

עיצוב הוא לא רק כמו שזה נראה ומרגיש. עיצוב הוא איך זה עובד.

אנו בסטודיו Web yourself העוסק בעיצוב ותכנון חווית ממשק משתמש, מיחסים חשיבות גדולה ואדירה כלפי חשיבה ותכנון מוקפד על מנת ליצור חווית משתמש טובה.
אם אתם מחפשים אתרים אשר מעבירים מסר וחוויה אנחנו הכתובת שלכם, תוכלו ליצור עימנו קשר ולתאם איתנו פגישת יעוץ ללא התחיבות, הסטודיו שלנו נמצא בקרית שמונה ומספק שירותי קריאייטיבס בכל הארץ.