כאשר מדברים על מונחים כמו "מיתוג עיסקי" הדבר הראשון שעולה לנו לראש הוא בחירת הצבע.
אנו כבר יודעים לזהות מותגים רבים לפי הצבע שהם מזוהים איתו: הכתום של חברת הסלולר אורנג', הסגול  של סלקום, הכחול של פלאפון והאדום של קוקה קולה.

בחירת הצבע בהליך המיתוג הוא שלב חשוב מאוד ובעל חשיבות עליונה. הצרכנים תופסים במוחם את הצבע ונוטים לזכור זאת ורק אחר כך מגיע השאר: שם, צורה, מילים וכו'…

אז מדוע הצבע הוא הגורם החשוב ביותר בהליך המיתוג?

הצבע בעל תכונה קולקטיבית וזכיר שאינו תלוי במושגים,צורות ושמות.
אם משתמשים בצבעים במיתוג – הצבע מעורר רגש, ומושך תשומת לב.
צבעים מעוררים אסוציאציות ומצבי רוח ומעוררים רגשות אצל קהל הצרכנים כפי שכבר בילדותינו לימדו אותנו לפתח רגיש לכל צבע וצבע.
התכונה הכי חשובה שמביא איתו הצבע זה המשמעות הרגשית, חיבור נכון בין המותכ לצבע לא תשאיר את הצרכן אדיש כלפיו.

אז לפני שאנו בוחרים צבע בואו נלמד קצת מה המשמעות של הצבעים בעת בחירתם עבור מיתוג עיסקי:

הצבע האדום במיתוג עסקי :
לפי מחקרים נאמר כי הצבע האדום מפעיל את בלוטת יתרת המוח,
אדום הוא צבע של אהבה, תשוקה, אומץ, צבע של סכנה, כוח, נחישות, צבע אנרגטי, פרובוקטיבי.
הוא אכן צבע עם נוכחות ובולט מאוד לעין.

הצבע הכתום במיתוג עסקי :
כפי שאנחנו כבר יודעים עוד מילדות, ערבוב של צהוב ואדום נותן לנו כתום.
הצבע הכתום למעשה הוא ערבוב של תכונת השמחה של הצבע הצהוב, ותכונת האנרגיה של הצבע האדום.
תכונות הצבע הכתום: צבע עליז, משדר הצלחה,  משדר שמחה, משדר כיף, משדר חיוניות, זהו צבע חברותי, עסיסי ומעורר.
הצבע עובד טוב עם עסקי המזון, האוכל והמסעדנות.

הצבע הצהוב במיתוג עסקי :
האסוציאצייה הבולטת ביותר בצהוב היא השמש. צהוב הוא צבע חמים, משדר שמחה, הנאה ומרץ, כבוד ונאמנות.
גוונים מסוימים של צהוב מעוררים מחשבה ויצירתיות. העין יודעת להבחין בגווני הצבהוב יותר מכל צבע אחר,
תכונה זאת מנוצלת למיתוג שלטים שמושכים את העין מפני שהצבע הצהוב מעורר תשומת לב.

הצבע הירוק במיתוג עסקי :
צבע ירוק משדר בריאות, צמיחה, רעננות, רוגע, שלווה. לירוק תכונות של ריפוי ומחקרים רבים מוכיחים שהצבע הירוק משפר את הראיה.
משמעויות שונות לגוונים הירוקים השונים: לדוגמא ירוק כהה ועמוק משדר יוקרתיות, ואילו ירוק בהיר משדר רוגע ובריאות.

הצבע הכחול במיתוג עסקי :
חוץ מהעבודה שזה משדר את הישראלי שבי, הצבע הכחול משדר תכונות רבות כמו – אמינות, יציבות, ביטחון, אינטליגנציה.
הצבע הכחול עוזר לנפש, מרגיע, מאט את קצב חילוף החומרים. הצבע הכחול מאוד פופולארי בקרב בנקים ומוסדות פיננסים.

הצבע הסגול במיתוג עסקי :
זהו צבע מלכותי, המשדר יוקרה, חושניות, תחכום, רוחניות, מסתוריות והינו נתפס כצבע מרכש וחושני ויצרתי.
צבע סגול לבנדר (סגול בהיר) משדר עדינות, מתיקות. והינו צבע מועדף כאשר אנו רוצים לשדר יצירתיות.

הצבע הורוד במיתוג עסקי :
הגוון הבהיר של הצבע הורוד נתפס כצבע רך, רומנטי, מתוק, ילדותי, עדין ונצא בו בשימוש בתחום האפיה, התינוקות, ומותגים נשיים.
הגוון הכהה של הצבע הורוד משדר אנרגתיות, שמחה, שובבות, התרגשות, חושניות, חמימות, זהו צבע קופצני וקליל ואינו משדר יוקרתיות כלל.

הצבע החום במיתוג עסקי :
גוון חום בהיר (חום באז') מעביר פשטות, עמידות ויציבות. צבע נאטרלי, רך ונעים.
גוון חום כהה (חום כהה) צבע ארצי חם, כפרי, מזמין בברכה. צבע מזוהה עם התעשייה המסורתית בשל היותו קרוה לצבע עפר.

הצבע השחור במיתוג עסקי :
שחור נתפס כצבע עוצמתי, אלגנטי, מסתורי, אמיץ, קלאסי,  בסיסי, יוקרתי, קסום.
עובד היטב עם מוצרים יקרים.

הצבע האפור פחם במיתוג עסקי :
גוון אפור כהה נתפס כצבע עוצמתי, מקצועי, קלאסי, יקר, מתוחכם, יציב, שקול, נצחי
גוון אפור בהיר נתפס כצבע קלאסי, קריר, יקר, בעל ערך.

הצבע הלבן במיתוג עסקי : לבן מעביר פשטות, ניקיון, טוהר, מקושר לאור תמימות, בתוליות, בטיחות ניקיון.
שימושי מאוד בתחומי הבריאות והתינוקות.

מגמות צבע בעולם המיתוג העסקי

לא פעם שמעתם בתהליך מיתוג לחברות " אנחנו אוהבים את זה נקי ",
במראה נקי הם מתכוונים שהם רוצים לשדר " היי-טק " עיצוב מינימליסטי המכיל  הרבה חללים ריקים,  ומתבסס על צבע מרכזי אחד לגווניו השונים בשילוב טקסט אפור כהה או שחור.
גם בעת שימוש בצבעים עזים אנו עדיין יכולים לשמור על מראה נקי באמצעות מיתון בצבעים נוספים כמו שחור/לבן/אפור במינונים דומים.

ולסיכום:
לפי סקר שנערך בארה"ב בשנת 2007 מדרג את הפופולאריות של צבעים בענף הפרסום:
בראש ו בראשונה הצבע ה – כחול זכה לשימושיות רבה. ואחריו: אדום, ירוק, לבן, ורוד, סגול, כתום, צהוב.

זכרו, החדרת מותג חדש לשוק צריכה להתעלות על רעשי השוק הקימים.
אם אתם מעוניינים במיתוג בולט, יציב ואמין תנו לנו לעשות את העבודה בשבילכם.

סטודיו Web yourself מציע שירותי עיצוב, מיתוג, פרסום ובניית אתרי אינטרנט.
מחלקת הקריאייטיב שלנו עומדת לרשות עסקים חדשים שרוצים ליצור מותג מנצח,
אנו רואים בכל עסק קטן פוטנציאל אדיר לגדולות ולהפוך לעסק בינוני וגדול.

הסטודיו שלנו נמצא בקרית שמונה, ומספק שירותי קריאייטיב לעסקים בגולן, קצרין וראש פינה…
אנו מזמינים אתכם לבקר בסטודיו שלנו שנמצא בקרית שמונה.

צריכים מיתוג לעסק אישי לעסק?
צרו עימנו קשר: 054-2295898

תיק העבודות שלנו