be_bold

בידול ומיתוג לעסק

בשנת 2013 נסגרו כ-41,000 עסקים קטנים במדינת ישראל. פחות או יותר זה יוצא שעסק אחד מכל ארבעה עסקים קטנים שנפתחים נסגר לכל היותר תוך שנה.
אחת הסיבות המרכזיות לכך שעסקים קטנים נופלים ונסגרים. הוא למעשה הקושי של בעל העסק לבצע הליך שיווק נכון וחוסר היכולת של בעלי העסקים למתג את העסק בצורה נכונה. על מנת למתג ולשווק את העסק בצורה אפקטיבית, שתסייע לפעילות יציבה ורווחית של עסק קטן לאורך שנים ארוכות, יש להתמקד בשלושה נושאים עיקריים: בידול העסק, יחס ללקוח וכמובן – פרסום.

במאמר זה ניתן טיפים איך לייצב את העסק שלכם בכמה מישורים עיקרים בתחום המיתוג,בידול והפירסום.
שלב ראשון בהקמת העסק ובחיזוקו הוא יצירת בידול:
מאחר והעסק שלכם הוא לא היחיד בשוק העסקים וקיימים לכם מתחרים רבים ואף דומים – בשלב הבידול תידרשו לחשוב באופן יצירתי יותר איך למשוך תשומת לב ולהיות שונים מן המתחרים שלכם.
ללא יצירת בידול אמיתי, אתם עלולים להישאר ללא לקוחות או להישאר עם לקוחות מזדמנים בודדים. זה נשמע קצת מפחיד, אך לא מדובר במשימה בלתי אפשרית לביצוע. ישנן מספר דרכים פשוטות ליצירת בידול והן:

1.תדאגו לויזואליות – תיראו טוב, תעצבו לוגו איכותי ומקצועי לעסק שלכם, תבליטו אותו על המוצרים, על הניירת שלכם, בכרטיס הביקור, תיצרו קו מנחה בעיצוב העסק שלכם אם זה בצבעוניות ואף באווירת עיצוב הפנים של העסק שלכם.
גם אם אתם עובדים מהבית, סדרו את פינת העבודה שלכם / חדר שהקצתם לסביבת עבודה נוחה בה תוכלו לארח לקוח – עצבו ומתגו אותה.
אנו בסטודיו Web Yourself – מספקים שירותי עיצוב ומיתוג גם לסביבת העסק שלכם, החל מעיצוב תמונות קונספט לתליה, פוסטרים, עיצוב שילוטים ובחירת צבעוניות נכונה לעסק שלכם.
תשתדלו להראות טוב ומסודרים, וחשוב לזכור כי הלקוח מגיע למקום העסק שלכם ועליו להרגיש בנוח, במידה והמקום משדר אווירה לא טובה – כמו לכלוך ובלאגן יכול להרחיק לקוחות רבים.

2. חפשו תכונה ייחודית לכם – בדקו איזו תכונה יחודית יש לכם/לעסק שלכם, אשר מעניקה לכם יתרון יחסי על פני המתחרים ותדגישו אותה. זה לא חייב להיות מאפיין נדיר כמו דוקטורט. תנסו לחפש את הייתרון שלכם על פני המתחרים ע"י מציאת תכונה הכי טובה
שלכם או של העסק שלכם – לדוגמא מתן שירות טוב, מהיר ואדיב. יכול להיות מעל לכל ומספיק טוב בכדי למשוך קהל לקוחות מרוצה שיחזור שוב ושוב.

3. פרסמו! – בתור עסק קטן אין באפשרותכם בדרך כלל לפרסם בטלויזיה מפני שזוהי מדיה יקרה. למרבה המזל, כיום ישנן דרכים רבות בהן ניתן להשיג פרסום יעיל ואפקטיבי בעלויות נמוכות הרבה יותר. לדוגמא פרסום בפייסבוק, אימייל, וכמובן בדרך הישנה – חלוקת פליירים והפצתם, עיתון מקומי ושילוט דרכים. למעשה קיימות אין ספור דרכים לפרסום העסק שלכם, וגם כאן חשיבה יצירתית תתקבל בברכה.
חשוב לקחת בחשבון את בניית אתר האינטרנט שלכם כי הוא מהווה כלי לא פחות חשוב מפרסום העסק – אתם צריכים להיות זמינים ברשת בעקר אם סוג העסק שלכם מספק מוצר או שירותים שאתם מספקים ברמה ארצית ואף עולמית.

מתלבטים איך לפרסם את העסק שלכם? מחפשים משרד פרסום זמין ? אנו בסטודיו Web Yourself מספקים שירותי פרסום והכוונה לעסקים, אנו נעזור לעסק שלך לצמוח באמצעות בידול, מיתוג, ויזואליות, ופרסום. כל השאר תלויים בכם – ולכן אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר בעמוד יצירת קשר ונשמח לתת לכם את שירותינו.